Dalam setahun tiga kali exam muet ni, iaitu pada Mac, Jun, November. untuk yg bulan mac tarikh membeli pin dalam bulan 12, untuk bulan Jun tarikh dlm bulan 4 untuk bulan Nov, tarikh nya dalam bulan 7. So bole pilih tarikh yg mana kita ready untuk ambil.
Contoh: Aku punya exam dalam bulan november, tarikh exam speaking pada 22 november lalu manakala tarikh exam bertulis iaitu paper Reading 45 soalan aneka pilihan (nama je aneka pilihan tapi dia punya senang sangat cun), Writing 2 esay, dan lastnye Listening (Yang ni senang). kalau nk dapat result yang best korang harus fokus dan skor lebih untuk exam bertulis. reading saja dia punya peratus tinggi nk d bandingkn dengan speaking hanya 15% x silap.. tp untuk jadi cemerlang jangan abaikan keempat paper ni.
Klu nk check tarikh nye bole pergi link kt atas td tuh. hah.. tgoklah ye
Ikut sahaja arahan yang diberi. Bayaran untuk keempat-empat paper wajib di ambil adalah sebanyak RM101.00, (jumlah bayaran ni di beli pada tahun 2013 yer, after GST i don't know) yang seringgit tu cas bank. No pin. boleh di beli kat Bank BSN sahaja. Lepas dah beli tu boleh balik daftar maklumat dan masuk kan no pin tersebut secara online. Tempoh dan masa yang diberikan untuk daftar nati adalah dalam masa seminggu. Kalau terlepas tarikh tu duit tu hangus lah.
so jangan ambil smabil lewa.duit kite bukan senang nak kumpul
OK dah camna nak daftar? Klik disini kemudian akan keluar page nye pergi dekat kanan ade buton DAFTAR PENGGUNA
kalau korang jenis rajin baca page sampai habis kt page tu pon ade bagitau
manual pegguna pendaftaran MUET dan STPM
![]() |
| dulu website 2013 camni tapi sekarang dah lain, tp ikon tetap sama. korang klik je gambar budak jawab exam tu =D |
Good Luck buat adik-adik yang ingin ambil muet ye =D
******
p/s : jgn lupa klik nuffnang survey kat bawah tu.. huhu :D
